Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru: Sztuka czy usługa? Dzieło czy zlecenie?
1. Czy w ustawie o prawach autorskich i pokrewnych jakikolwiek zapis wskazuje na możliwość zawarcia umowy o dzieło na artystyczne wykonanie lub to neguje? Jak chroni wykonawców ta ustawa?
Art. 54 wprowadza termin „zamawiający”, który jest stroną umowy o dzieło. Możemy powołać się również na art. 85 ustawy, gdzie jest wyraźne wskazanie, że wykonawca w sposób „twórczy” przyczynia się do powstania dzieła, czyli tworzy artystyczne wykonanie; Art. 8 ustawy, który mówi z kolei o twórcy, dlatego nie ma najmniejszych wątpliwości, że ustawodawcy chodziło o zawieranie umowy o dzieło i wypłacanie jednorazowego honorarium na podstawie takiej umowy cywilnoprawnej.
Czytaj więcej »Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Kalisza
ogłasza
konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora naczelnego i
artystycznego
Filharmonii Kaliskiej z siedzibą w Kaliszu 62-800,
al. Wolności 2
Informacje ogólne.
Stanowisko: dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Kaliskiej,
forma zatrudnienia: pełny etat, czas określony 3-5 sezonów artystycznych.Podstawowe zadania realizowane na stanowisku objętym konkursem:
kierowanie bieżącą działalnością Filharmonii Kaliskiej, w tym: realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów,
dyrygowanie orkiestrą symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, a także jej zespołami kameralnymi, dostosowanymi do programu działalności artystycznej,
zarządzanie finansami i mieniem instytucji,
reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
realizowanie zadań statutowych oraz współpraca ze środowiskami lokalnymi w zakresie
kultury,inicjowanie i podejmowanie działań mających na celu pozyskanie funduszy na
działalność Filharmonii Kaliskiej, innych niż dotacje organizatora.
Wymagania wobec kandydatów i sposób ich udokumentowania.
Warunkiem przystąpienia kandydata do Konkursu na stanowisko dyrektora naczelnego
i artystycznego Filharmonii Kaliskiej jest doręczenie oferty - w terminie i na adres
podany w ogłoszeniu - oraz spełnienie następujących kryteriów formalnych:
Wymagania obowiązkowe wobec kandydata:
posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo kraju należącego do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
wykształcenie na kierunku dyrygentura: wyższe muzyczne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
ma udokumentowane, co najmniej 3–letnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych, wynikające z:
zatrudnienia w instytucji artystycznej i/lub
kierowania fundacją lub stowarzyszeniem, których podstawowym celem jest prowadzenie działalności kulturalnej w dziedzinie muzyki i/lub
prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie muzyki i/lub
kierowania zespołem lub realizacji autorskich projektów w zakresie muzyki na podstawie umów cywilnoprawnych.
posiada znajomość problematyki związanej z działalnością muzyczną instytucji artystycznych,
posiada wiedzę w zakresie przepisów prawnych dotyczących instytucji kultury, zarówno branżowych, jak i finansowych,
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
korzysta z pełni praw publicznych,
posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi,dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 141)
terminowe złożenie kompletu dokumentów.
Wymagania dodatkowe (nieobowiązkowe):
ukończenie kursów bądź studiów podyplomowych z zakresu prowadzenia działalności kulturalnej, bądź organizacji i zarządzania,
znajomość co najmniej jednego języka obcego,
doświadczenie w pozyskiwaniu środków ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych,
znajomość zagadnień z zakresu realizacji zamówień publicznych w kulturze.
Oferty, składane przez osoby przystępujące do konkursu, muszą zawierać:
pisemne zgłoszenie udziału w konkursie wraz z uzasadnieniem decyzji kandydowania na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej,
pisemne opracowanie koncepcji organizacyjno–finansowej działalności Instytucji oraz program jej działania na sezon 2021/2022 i cztery następne,
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
kserokopię lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku dyrektora,
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
kserokopie lub odpisy świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub/oraz
zaświadczenie o zatrudnieniu lub/oraz oświadczenie o prowadzeniu działalności
gospodarczej, w którym zostanie podany NIP lub/oraz kserokopie umów
cywilnoprawnych poświadczających staż pracy na stanowisku kierowniczym,oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi w myśl przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 289),od osób nieposiadających obywatelstwa polskiego, wymagane jest ponadto dołączenie kserokopii dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego.
oświadczenie następującej treści: „Oświadczam, że wszystkie przedłożone przeze mnie kserokopie dokumentów są zgodne z oryginałami”.
List motywacyjny, wszystkie oświadczenia, koncepcja organizacyjno–finansowa działalności Instytucji oraz program działania powinny być podpisane własnoręcznie przez zgłaszającego się do udziału w konkursie.
Do oferty mogą zostać załączone: kopie materiałów bądź wydruki dokumentujące
zrealizowane projekty w zakresie muzyki (np. recenzje, opinie, rekomendacje),
a także kopie dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata wymogów
dodatkowych.
Składanie ofert.
1. Oferty, w zamkniętych kopertach, bądź w innych opakowaniach uniemożliwiających wgląd do zawartości przez osoby nieuprawnione, opatrzonych dopiskiem „KONKURS NA DYREKTORA FK”, należy składać lub przesyłać na adres: Wydział Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza, ul. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz w terminie do 30 kwietnia 2021 (włącznie).
O zachowaniu terminu do złożenia oferty decyduje data jej doręczenia do Urzędu Miasta Kalisza.
Informacje dodatkowe.
1. |
Warunkiem dopuszczenia kandydata do konkursu jest złożenie kompletnej oferty. |
2. |
W przypadku składania kopii dokumentów, Komisja Konkursowa może zwrócić się do kandydata o przedłożenie – do wglądu – oryginałów. |
3. |
Informacje
dot. warunków organizacyjno–finansowych działalności
Filharmonii Kaliskiej można uzyskać w Wydziale Kultury i Sztuki,
Sportu i Turystyki UM w Kaliszu |
4. |
Rozpatrzenie
ofert i wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora nastąpi
najpóźniej |
5. |
Postępowanie
konkursowe będzie przebiegać w trzech etapach. W I etapie
Komisja: dokona oceny złożonych ofert pod względem spełnienia
przez kandydatów wymagań określonych |
6. |
O
dopuszczeniu bądź niedopuszczeniu do kolejnych etapów Konkursu,
kandydaci będą powiadamiani indywidualnie w formie pisemnej.
Kandydaci zakwalifikowani do II, |
7. |
Nieobecność
kandydata na spotkaniu z Komisją będzie równoznaczna z jego
rezygnacją |
Administrator danych osobowych.
Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w toku prowadzonego konkursu jest
Miasto Kalisz
w imieniu którego działa organ wykonawczy -
Prezydent Miasta Kalisza. Szczegółowe informacje na temat
przetwarzania danych osobowych dostępne są w BIP Urzędu Miasta
Kalisza: www.bip.kalisz.pl –
zakładka „Nabór”
Odeszła Pani BOGUSŁAWA WRÓBLEWSKA Zasłużony Członek SPAM
27 lutego 2021 roku, zaopatrzona Sakramentami Świętymi, odeszła do Pana
BOGUSŁAWA WRÓBLEWSKA
MUZYK, PEDAGOG
PODHARCMISTRZ
Życzenia z okazji Dnia Kobiet
Piękniejsza od kwiatów natury
Najczulsza Matka Żona
Dobrocią przenosi góry
Uśmiechem każdego przekona
Już raj był bez niej pusty
A z nią niestraszna pustynia
Na lata chude, tłuste
Radości każdej przyczyna
Piękniejszej połowie naszej muzycznej społeczności Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet od zauroczonej, brzydszej połowy Zarządu Czytaj więcej »
Szanowni Państwo,
Bardzo serdecznie dziękujemy za zainteresowanie i liczną obecność podczas webinaru
„Sztuka czy usługa? Dzieło czy zlecenie?”, zorganizowanym przez Stowarzyszenie Polskich
Artystów Muzyków. Do dzisiaj obejrzało go ponad 1000 osób.
Dziękujemy niezwykle licznym i aktywnym dyskutantom na czacie, w szczególności
dyrektorowi Filharmonii Łódzkiej, panu Tomaszowi Bębnowi za merytoryczne uwagi.
Serdecznie dziękujemy:
Pani Monice Karwaszewskiej za przygotowaną prezentację oraz za to, że zechciała podzielić
się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem, a także odpowiedzieć na pytania internautów;
Pani Małgorzacie Chmurzyńskiej za przygotowanie i prowadzenie webinaru;
Panu Maciejowi Chwale za realizacja streaming'u, nagłośnienie i oświetlenie.
Zapraszamy na kolejne przedsięwzięcia naszego Stowarzyszenia.
Link do webinaru: https://youtu.be/9TaRZyKFh4U
Czytaj więcej »WEBINAR SZTUKA CZY USŁUGA? DZIEŁO CZY ZLECENIE?
Fonie Lublina - Camille Saint-Saëns – in memoriam
im. T. Szeligowskiego w Lublinie
Fonie Lublina 2021 - Z kart muzyki rosyjskiej
Zmarła Teresa Galas wieloletni Członek SPAM
Ze smutkiem zawiadamiamy, że zmarła Teresa Galas, osoba bez reszty oddana krzewieniu kultury muzycznej jako kierownik Działu Upowszechniania Muzyki Filharmonii Krakowskiej w latach 1979-2009 oraz Członek Zarządu Oddziału Krakowskiego SPAM w latach 2003-2019.
Pogrzeb odbędzie się we wtorek 26 stycznia 2021 roku o godz. 13.00 na Cmentarzu Salwatorskim w Krakowie.
Zmarł Członek Zarządu Łódzkiego Oddziału SPAM prof. Janusz Kopczyński
Za swoją działalność artystyczną, naukową oraz pedagogiczną prof. Janusz Kopczyński został uhonorowany Odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2003), Złotą Odznaką Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków (2008), Złotym Medalem za Długoletnią Służbę (2011) oraz Złotym Krzyżem Zasługi (2012).
Był absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Łodzi w klasie profesora Józefa Ciepłuchy (dyplom z wyróżnieniem w 1976 roku), laureatem II nagrody X Ogólnopolskiego Konkursie Młodych Instrumentalistów we Włoszakowicach (1977).
Od stycznia 1975 roku był członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej, w której przez wiele lat pełnił funkcję pierwszego oboisty. Z zespołem tym wielokrotnie występował za granicą i dokonywał nagrań płytowych. Był również członkiem orkiestry kameralnej „Rubinstein Sinfonietta”.
Prowadził działalność solową (m.in. koncerty solowe z Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej i Rubinstein Sinfonietta) i kameralną (trio obojowe, kwintet dęty, trio stroikowe, trio obój, fagot, fortepian; m.in. dwukrotnie występy w Paryżu oraz w Niemczech). Był członkiem Kwintetu Dętego Filharmonii Łódzkiej „Camerata pro Arte” i Tria Stroikowego Filharmonii Łódzkiej. Współpracował z Orkiestrą Ballet Clasique Paris, orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi.
Równolegle rozwijał działalność pedagogiczną. Początkowo w PLM w Łodzi (od 1976 do 1983 roku), gdzie pełnił też funkcję kierownika sekcji instrumentów dętych, a od 1983 roku w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie prowadził klasę oboju.
W latach 1999-2005 pełnił funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalnego tej uczelni.
Od 1 października 2006 do 2018 roku był kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych i Perkusyjnych.
W 2014 roku otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych.
Był jurorem konkursów krajowych i międzynarodowych. Pełnił funkcję dyrektora Międzynarodowych Akademickich Konkursów Oboistów i Fagocistów w Łodzi w latach 2008, 2011 i 2014.
O terminie pogrzebu prof. Janusza Kopczyńskiego poinformujemy wkrótce