Archiwum: 2021
Boże Narodzenie 2021
Nim usiądziemy do stołu,
nim pierwsza gwiazda zaświeci.
Zanim nas śpiew Aniołów
zawoła śród zamieci,
by do Stajenki ruszyć
i złożyć dary serca.
Zanim się moc pokruszy,
rozpadnie w uśmiechu Dziecka.
Zanim klękniemy w tłumie
Pasterzy, co byli pierwsi,
bo serca ich czyste, ufne,
gdy my nieznośnie dzisiejsi.
Zanim nam przyjdzie ujrzeć
Maryi radość świętą,
wespół z Józefem trudzić,
by w szopie było ciepło.
Zanim nieskładnie pierwszą
się rozmodlimy kolędą
i dary swe złożymy,
gdzie mirra, złoto leżą
Zanim to wszystko się stanie,
sprawmy się jak należy,
by móc powitać Pana
nadzieją, jak chleb świeży,
by móc Go przyjąć sercem
ufnym, skroś przeciwności,
by Bożym się Pokojem
napełnić do sytości.
Zanieśmy do Stajenki
lęki i serca żale,
złóżmy chwile udręki
u stóp Dzieciny małej.
Zostawmy tam wszystkie złości
i wszystkie nasze chcenia…
wtedy nućmy kolędy
Bogu – co świat odmienia.
Życzenia Świąteczne
Bożego Narodzenia
Będą radosne, zdrowe i miłe,
A Nowy Rok przyniesie
Spełnienie marzeń
I realizację wszelkich planów. Czytaj więcej »
Fonie Lublina 2021 - Koncert finałowy
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Fonie Lublina - Młodopolskie reminiscencje
WspieraMY
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Ulotne Chwile
FLUX Nikolet Burzyńskiej
IV Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier
Fonie Lublina - Wieczór z muzyką dawną
IV Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier
Zachęcamy do obejrzenia rozmowy z dr Małgorzatą Chmurzyńską, członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków
Zachęcamy do obejrzenia rozmowy z dr Małgorzatą Chmurzyńską, członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, psychologiem, muzykiem i muzykologiem, wieloletnim pracownikiem naukowym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, współpracownikiem Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca.
Czytaj więcej »Symfonia Życia Codziennego
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Koncert Niepodległościowy
Symfonia Życia Codziennego
Czytaj więcej »
Fonie Lublina - Zapomniane pieśni polskie
IV Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Zmarła prof. dr hab. Aleksandra Bubicz-Mojsa
Fonie Lublina - Rzecz o Mazurach
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego w Latowiczu
AKCJA ZNICZ
Zarząd Główny Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków od wielu lat organizuje w Warszawie Akcję Znicz. Symbolicznym światełkiem oraz tabliczką "W hołdzie i pamięci Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków" przywracamy pamięć o zmarłych muzykach, często legendarnych postaciach życia muzycznego i wybitnych osobowościach, którzy tworzyli nasze stowarzyszenie, działali w nim przez wiele lat, a którzy często byli samotni.
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego w Mrozach
Koncert "Masovienne édité"
10 Festiwal Muzyczny Barok w Radości
Fonie Lublina - Z dedykacją od Camille’a Saint-Saënsa
Festiwal „Brzmienie Fest”
Festiwal „Brzmienie Fest” to pierwsza edycja nowego projektu muzycznego Fundacji Kultura Brzmienia. Jest to cykl koncertów, których motywem przewodnim jest muzyka kompozytorów polskich i zagranicznych XX i XXI wieku w aranżacjach na różne zespoły instrumentalne, w wykonaniu wybitnych polskich artystów. Można będzie usłyszeć zespoły kameralne - duety, tria i kwartety. Festiwal odbędzie się w kilku pięknych miejscach regionu: * Zamek Kliczków, sala teatralna; 6.11 19:00 i 13.11 19:00 * Zamek na Wodzie w Wojnowicach, sala im. Czesława Miłosza; 9.10 godz. 19:00 i 29.10 19:00 * Starostwo Powiatowe w Trzebnicy, sala konferencyjna; 5.11. czas. 19:00 Wystąpią następujący artyści: Time Quartet, Reed Connection Trio, Repercussion Percussion Group, Ewelina Zawiślak-flet, Anna Werecka-Gryć-mezzosopran, Kinga Firej- Kubica-fortepian, Maksymilian Grzesiak-skrzypce, Iwona Sukienik-fortepian. Fundacja Kultura Brzmienia to młoda organizacja działająca od kilku miesięcy, której misją jest zapraszanie ludzi do świata kultury - pomaga zrozumieć każdy rodzaj muzyki. Fundacja zajmuje się głównie organizacją koncertów i wydarzeń artystycznych, łącząc muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Promuje utalentowanych artystów, organizuje i prowadzi warsztaty edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ma już na koncie dwa projekty kulturalne: „Viva Szczepin!” , który zaprosił wrocławskich okolic Szczepina do świata kultury hiszpańskiej oraz warsztaty fortepianowe „Brzmi Dobrze” z zakresu improwizacji fortepianowej prowadzone przez znanych wrocławskich pianistów jazzowych. Festiwal „Brzmienie Fest” jest współfinansowany przez Fundację PZU i Fundację „Lotto” im.Haliny Konopackiej, mecenasami festiwalu są:Iiyama Polska, agencja Got It Done oraz darczyńcy Fundacji Kultura Brzmienia. Partnerami festiwalu są: Starostwo Powiatowe w Trzebnicy, Zamek na Wodzie w Wojnowicach, Fundacja Pro Culturae Bono, Zamek Kliczków, pianinaifortepiany.
Art Forum Festival
Zapraszamy do Reymontówki
"Inspiracje i Ewolucja"
Serdecznie zapraszamy na koncert "Inspiracje i Ewolucja" w 140 rocznicę urodzin wybitnego lubelskiego Ludomira Michała Rogowskiego.
Sąd uznał, że nie ma żadnych wątpliwości, że mamy do czynienia z umową o dzieło i przyznał Filharmonii rację...
„Sąd uznał, że nie ma żadnych wątpliwości, że mamy do czynienia z umową o dzieło i przyznał Filharmonii rację, uwzględniając wszystkie zawarte w skardze Filharmonii Łódzkiej zarzuty. Sąd uznał również, że Prezes NFZ naruszył przepisy kodeksu cywilnego przez ich niewłaściwe zastosowanie, polegające na przyjęciu, iż łączące strony umowy o dzieło były umowami o świadczenie usług pomimo, że specyfika tych umów wskazuje na wszelkie cechy umowy o dzieło, co w efekcie doprowadziło do naruszenia również przepisów ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, polegające na uznaniu, że wykonawca podlegał obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego w związku ze świadczeniem pracy na podstawie spornych umów.” - taką informację zredagowaną przez Panią Mecenas Paulinę Dorman-Okońską, reprezentująca Filharmonię Łódzką przeczytaliśmy dzisiaj na FB Filharmonii. Z niecierpliwością czekamy na kolejne dobre wieści!!!
Czytaj więcej »Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego w Jakubowie
Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach Festiwalu jest bezpłatny!
Warsztaty pianistyczne BRZMI DOBRZE
IV Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego
Edukacyjne spotkanie muzyczne w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Mińsku Mazowieckim
Fonie Lublina - Przestrzenie muzyki fortepianowej
Fonie Lublina - Koncert na dwoje skrzypiec
Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier
Międzynarodowy Festiwal Puzonu Historycznego i Cynku
8.09.2021, godz. 19:00 Prelekcja - Czym różni się puzon historyczny od współczesnego? Piotr Dąbrowski.
godz. 19:30 Koncert zespołu puzonów historycznych TROMBASTIC.
9.09.2021, godz. 19:00 Prelekcja - Zabytki puzonowe w Polsce Piotr Dąbrowski.
godz. 19:30 Muzyczne Skarby Cancionero de Palacio przedstawi Zespół muzyki dawnej SABIONETTA.
10.09.2021, godz. 18:00 Prelekcja - Puzon w polskiej muzyce XVII wieku Jakub Burzyński a następnie KONCERT FINAŁOWY uczestników kursu.
Czytaj więcej »opera GOPLANA
Dziedziniec Pałacu Radziwiłłów w Nieborowie
Wstęp BEZPŁATNY
Fonie Lublina - Muzyka z pogranicza
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego w Dębem Wielkim
Karałow WarszeMuzik finał
Fonie Lublina - Modernizm z polską nutą
Stanowisko Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków w sprawie nieuwzględnienia w systemie rekompensaty reprogra
Stanowisko Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków w sprawie nieuwzględnienia w systemie rekompensaty reprograficznej smartfonów.
"Goplana" spektakl operowy Władysława Żeleńskiego
IX Międzynarodowy Festiwal Ars Musica 2021
NADZWYCZAJNY KONCERT– 21 sierpnia 2021 godz. 19.00 /sobota/
Prof. Halina Słonicka – In Memoriam
Sala Koncertowa Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia, ul. Muzyczna 1, Suwałki, wstęp wolny
KONCERT LAUREATÓW – 22 sierpnia 2021 godz. 19.00 /niedziela/
Koncert Laureatów II Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Prof. Haliny Słonickiej dla Uczniów, Studentów i Absolwentów w Suwałkach
Sala Kamedulska Hotelu LOFT 1898, ul. Pułaskiego 24 K, Suwałki, wstęp wolny
Festiwal Artystyczny Powiatu Mińskiego - inauguracja
Fonie Lublina - Muzyka z pogranicza
Fonie Lublina - Muzyka z pogranicza
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Fonie Lublina - Między Wschodem a Zachodem
Inauguracja IV Mazowieckich Muzycznych Spotkań bez Barier
Serdecznie zapraszamy na wydarzenie inaugurujące IV Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier!
25.07 o godz. 21.00 na scenie plenerowej Domu Kultury w Kałuszynie (plac Kilińskiego) wystąpi Orkiestra Ludwika Sarskiego, która wykona autorską improwizowaną muzykę do filmu „Bestia" Aleksandra Hertza z 1917 roku.
Wstęp bezpłatny!
W ramach IV Mazowieckich Muzycznych Spotkań bez Barier odbędzie się 8 wydarzeń artystycznych od lipca do grudnia 2021 r.
Organizator Fundacja „Czas Sztuki”.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Czytaj więcej »APEL ŚRODOWISK KREATYWNYCH W SPRAWIE SYSTEMU WSPARCIA ARTYSTÓW ZAWODOWYCH
APEL ŚRODOWISK KREATYWNYCH W SPRAWIE SYSTEMU WSPARCIA ARTYSTÓW ZAWODOWYCH
Polskie środowiska kreatywne, ponad wszelkimi podziałami, zdecydowanie popierają działania zmierzające do zbudowania kompleksowego systemu wsparcia artystów zawodowych. Na ustawę o uprawnieniach artysty zawodowego przygotowaną przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu polska branża kreatywna czeka niecierpliwie od kilkunastu lat. Pandemia pokazała, że nie ma czasu do stracenia.
Jednogłośnie apelujemyo uwzględnienie w systemie rekompensaty reprograficznej także smartfonów. To właśnie one są dziś osobistymi centrami kultury i symboliczna opłata od nich powinna stanowić podstawę systemu wsparcia dla artystów. Nie rozumiemy, dlaczego Polska miałaby nie wprowadzić takiej opłaty w minimalnej wysokości, zgodnie rozwiązaniami obowiązującymi w zdecydowanej większości państw w Europie.
Dla porównania przedstawiamy kwoty rekompensaty reprograficznej w innych krajach. Te liczby mówią same za siebie.
332 mln euro - Niemcy
277 mln euro - Francja
127 mln euro - Włochy
27 mln euro - Węgry
1,6 mln euro - Polska
dane za 2018 rok, dot. urządzeń audio i wideo, więcej informacji na www.artystazawodowy.pl
Wierzymy, że politycy rozumieją rolę i potrzebę polskiej kultury i apelujemy do nich o poparcie dla kompletnego systemu rekompensat i wsparcia dla artystów. Producenci i hurtownicy elektroniki nie zaprzestali torpedowania projektu ustawy, a artyści są teraz atakowani ze zwielokrotnioną mocą. Czujemy się zastraszani. Mało kto ma w tej chwili odwagę wypowiadać się publicznie w kwestii wsparcia dla kultury. Zdajemy sobie jednak sprawę, że ten hejt jest w dużej mierze sztucznie podsycany i na szczęście nie jest to głos polskiego społeczeństwa.
Poparcie dla systemu wsparcia artystów szybko ukróci tę nagonkę. I o to poparcie apelujemy. W tej sprawie mówimy jednym głosem, niezależnie od osobistych sympatii politycznych: zarówno ustawa, jak i kompleksowa aktualizacja rekompensat reprograficznej są bardzo potrzebne i wyczekiwane od lat. Dodatkowo polski projekty ustawy jako jedyny w Europie jest wyrazem solidarnościowej postawy artystów wobec części środowiska znajdującej się w najtrudniejszej sytuacji.
Wiemy, że w żadnym kraju opłata nie została w zauważalnym stopniu przerzucona na konsumentów. Firmy zarówno w Polsce, jak i w pozostałych krajach UE, mają możliwość odliczenia jej od swoich wielkich zysków. Dziękujemy Ministerstwu Kultury oraz tym politykom, którzy w debacie publicznej stawiają czoło pełnym hipokryzji argumentom przeciwników polskiej kultury. Wspólnie pokażmy młodemu pokoleniu, że wybranie drogi twórczej nie jest skazywaniem się na życie bez podstawowych zabezpieczeń.
Stanisław Wisłocki w 100. rocznicę urodzin
HARMONOGRAM IX MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU ARS MUSICA 08.08 –12.12.2021 SUWAŁKI – BIAŁYSTOK – WARSZAWA
Koncert Stanisław Wisłocki w 100-tną rocznicę urodzin
Nowy Świat 6, Warszawa
Fonie Lublina - Władysławowi Żeleńskiemu w dniu urodzin
Stanisław Wisłocki w 100-tną rocznicę urodzin
Chwile ulotne
Niedziela 4 lipca 2021 r. o godz. 18:00 w Pałacu Radziwiłłów w Nieborowie.
Na koncert obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc pod nr. tel. 46 838-56-35 (241).
Fonie Lublina - O ekspresji w muzyce
Odszedł Zasłużony Członek SPAM Eugeniusz Fedorczyk
O czym zawiadamia pogrążona w smutku Rodzina Czytaj więcej »
XXXVIII Kurs Interpretacji w Zakresie Gry na Instrumentach Dętych w Dusznikach Zdroju
Przesłuchania do Orkiestry Filharmonii Narodowej - altówka tutti
SPAM o ustawie o uprawnieniach artysty zawodowego
Biuletyn kwiecień 2017 - maj 2021
APEL RADY DO SPRAW INSTYTUCJI ARTYSTYCZNYCH - w sprawie ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego.
Fonie Lublina 2021 - W stronę nowej muzyki polskiej
Ustawa o uprawnieniach artysty zawodowego
Ogłoszenie konsultacji publicznych projektu ustawy o uprawnieniach artysty zawodowego:
Ustawa o uprawnieniach artysty zawodowego - apel do członków SPAM
Szanowni Państwo, Drodzy Członkowie Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków,
W zeszłym tygodniu miał miejsce historyczny moment (czas pokaże, czy finał procesu zakończy się sukcesem, oby!). Wystartowała procedura społecznych konsultacji projektu ustawy o uprawnieniach artysty. Po miesięcznych konsultacjach ustawa rozpocznie swój bieg proceduralny w pracach sejmu i tam (mamy nadzieję) zostanie uchwalona jeszcze w okresie letnim lub wczesną jesienią. W takim przypadku konstytuowanie się Polskiej Izby Artystów (ciała powołanego ustawą) potrwa w założeniach do końca roku, w rezultacie skutki ustawy faktycznie odczujemy po 1 stycznia 2022 roku.
W nawiązaniu do tego zwracam się z niniejszym apelem do Wszystkich Członków Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków o:
- zapoznanie się z projektem ustawy (jest dostępny m.in. na stronie „artystazawodowy.pl”, ale też na stronie MKDNiS,
- przesyłanie pytań, jeżeli się nasuną, na adres mailowy Zarządu; postaramy się odpowiadać na nie sukcesywnie,
- przesyłanie postulatów na adres mailowy Zarządu, będziemy je sukcesywnie zgłaszać (po analizie) do Zespołu, który opracował tekst ustawy.
Pragnę krótko wyartykułować, dlaczego, moim zdaniem, jest to projekt historyczny i niezwykle ważny dla środowiska artystycznego w Polsce.
Po pierwsze, ustawa odpowiada na zapotrzebowanie najmniej uposażonych artystów (w tym oczywiście muzyków), tych niezwiązanych kontraktami o pracę, na dostęp do świadczeń emerytalnych w wymiarze możliwym do udźwignięcia, czyli około 300 zł miesięcznie, a nie jak do tej pory (w przypadku samozatrudnienia) ok. 1200 zł. W tym aspekcie należy żałować, iż zarówno prace nad ustawą, jak i zamieszanie społeczne w postrzeganiu artystów jako dobrze uposażonych celebrytów, spowodowały znaczne opóźnienie w harmonogramie dojścia do etapu sejmowych prac. Dla naszych najgorzej sytuowanych kolegów sytuacja pandemiczna to niejednokrotnie dramat bytowy o trudnych do wyobrażenia skutkach.
Po drugie, w kompleksowym ujęciu integralną jego częścią jest od dawna oczekiwana, spóźniona od wielu, wielu lat nowelizacja Rozporządzenia w sprawie tzw. „opłaty reprograficznej”, czyli opłaty za korzystanie z artystycznej własności intelektualnej na wszelkiego rodzaju elektronicznych urządzeniach. Nowelizacja nie następowała z uwagi na bardzo mocne lobby producentów urządzeń, które w naszym kraju znalazło sobie „Eldorado”. Te opłaty są wszędzie w Europie, tylko nie u nas. Dyrektywa europejska nakazuje je wręcz przyjąć, a mimo to był „opór materii”. Oceniam lobbing producentów w tej sprawie jako szczególnie nieetyczny, zwłaszcza w kontekście pandemii. To jest branża, która – w odróżnieniu od pozostałych gałęzi gospodarki – ma się nad wyraz doskonale i zyskuje profity, jakich nigdy wcześniej nie miała.
Po trzecie, ustawa jest efektem prac całego środowiska artystów. Efektem postulatów i przemyśleń zbieranych, analizowanych i opracowywanych na kolejnych kongresach kultury, a zwłaszcza na Ogólnopolskiej Konferencji Kultury. Jak nigdy przedtem udało się zdynamizować komunikację pomiędzy niemal wszystkimi stowarzyszeniami i zdefiniować obszary, co do których mamy pełną zgodność, a przede wszystkim – to, co najważniejsze –ukonstytuować systemowo w strukturze państwa społeczność artystyczną, na podobieństwo innych już zorganizowanych grup, vide np. adwokaci, lekarze, nauczyciele czy rolnicy… Z punktu widzenia dalekosiężnych skutków zaprojektowanej ustawy wydaje się, że to jest najważniejszy aspekt, którego korzyści są trudne do przecenienia.
Apeluję zatem, na koniec, o jeszcze jedną rzecz: o rozsądek w przyjmowaniu argumentów różnych stron i o nieantagonizowanie nas w wypowiedziach publicznych z innymi grupami społecznymi. Jako artyści jesteśmy integralną, równie ważną jak inne grupą społeczną. Nie chcemy przywilejów wynoszących nas ponad inne grupy. Chcemy, by Państwo wsparło naszą społeczność mechanizmami, którymi wspiera inne grupy w ich wrażliwych obszarach, tak by nie zostały utracone bądź zmarginalizowane w ich potrzebnej społecznie funkcji.
Prezes Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków Ryszard Cieśla
Zarząd Główny Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków
Czytaj więcej »Dom Muzyka Seniora aktualności
Dom Muzyka Seniora w Kątach został otwarty 1 października 2012 roku. Pierwszy pensjonariusz zamieszkał w nim 13 czerwca 2013 roku. Od tego momentu DMS prowadzi swoją statutową działalność, a pełne informacje można znaleźć na stronie internetowej www.dommuzykaseniora.pl lub poprzez kontakt telefoniczny i e-mailowy z Dyrektorem DMS panią Anną Stańczyk:
tel. +48 512 97 98 97, e-mail: a.stanczyk@dommuzykaseniora.pl
Adres: DOM MUZYKA SENIORA, Kąty, ul. Brzozowa 24, 05-532 Baniocha.
Czytaj więcej »Fonie Lublina 2021 - Władysław Żeleński in memoriam
Fonie Lublina 2021 - Między sacrum a profanum
Fonie Lublina 2021
ZDROWIE MUZYKÓW
Bóle pleców? Ból nadgarstka, łokcia? Sztywnienie szyi? Ostatnio wszyscy mamy trochę mniej ruchu i bardzo często trafiamy z naszym bólem do fizjoterapeutów. Pomóżmy Pani Magdalenie, studentce fizjoterapii WSEiT w Poznaniu zebrać dane o naszych problemach zdrowotnych. Wyniki Jej pracy zostaną opublikowane na naszej stronie i facebooku!
Link do ankiety:
https://forms.gle/NC9sHp4Uq47nz4nq9
Czytaj więcej »Odeszła Pani Zofia Wilma Zasłużony Członek SPAM
Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
MUZYK SOLISTA-ZASTĘPCA KONCERTMISTRZA (I SKRZYPCE - PEŁNY ETAT)
PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:
31 MAJA 2021 g. 9:00 – I ETAP oraz 1 CZERWCA 2021 – II ETAP
Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 17 maja 2021.
Wskazane jest doświadczenie w specjalności skrzypce solista. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/ - prosimy o informację, które koncerty skrzypcowe Państwo wybierają.
Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:
Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.
Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.
PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:
- W. A. Mozart – Koncert skrzypcowy D-dur KV 218 lub A-dur KV 219, I cz. z kadencją J. Joachima
- Koncert skrzypcowy I cz. z kadencją do wyboru:
Czajkowski, Beethoven, Brahms, Sibelius, Wieniawski (Nr 1 fis-moll i Nr 2 d-moll), Karłowicz
lub Szostakowicz (I koncert, I i II cz. kadencja) - J. S. Bach – 2 kontrastujące części lub Tempo di ciaccona na skrzypce solo BWV 1001-1006
- Sola orkiestrowe:
Rimski-Korsakow – Szeherezada J. S. Bach – Msza h-moll
R. Strauss – Ein heldenleben Szostakowicz – Symfonia nr 6
Beethoven – Missa solemnis
- Fragmenty orkiestrowe:
W. A. Mozart – Wesele figara, uwertura Karłowicz – Stanisław i Anna Oświecimowie
Beethoven – Symfonia nr 6, scherzo, takty 1-84 Prokofiew – Romeo i Julia, śmierć Tybalda
Schumann – Symfonia nr 2, scherzo, takty 1-97
Czytaj więcej »Z głębokim żalem zawiadamiamy, że w dniu 15 marca 2021 roku zmarł Jerzy Gonczorowski
Msza żałobna za Halinę i Jerzego Górzyńskich
Fonie Lublina 2021 - Beethoven... i co dalej?
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Odpowiedzi na pytania zadane podczas webinaru: Sztuka czy usługa? Dzieło czy zlecenie?
1. Czy w ustawie o prawach autorskich i pokrewnych jakikolwiek zapis wskazuje na możliwość zawarcia umowy o dzieło na artystyczne wykonanie lub to neguje? Jak chroni wykonawców ta ustawa?
Art. 54 wprowadza termin „zamawiający”, który jest stroną umowy o dzieło. Możemy powołać się również na art. 85 ustawy, gdzie jest wyraźne wskazanie, że wykonawca w sposób „twórczy” przyczynia się do powstania dzieła, czyli tworzy artystyczne wykonanie; Art. 8 ustawy, który mówi z kolei o twórcy, dlatego nie ma najmniejszych wątpliwości, że ustawodawcy chodziło o zawieranie umowy o dzieło i wypłacanie jednorazowego honorarium na podstawie takiej umowy cywilnoprawnej.
Czytaj więcej »Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Kalisza
ogłasza
konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora naczelnego i
artystycznego
Filharmonii Kaliskiej z siedzibą w Kaliszu 62-800,
al. Wolności 2
Informacje ogólne.
Stanowisko: dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Kaliskiej,
forma zatrudnienia: pełny etat, czas określony 3-5 sezonów artystycznych.Podstawowe zadania realizowane na stanowisku objętym konkursem:
kierowanie bieżącą działalnością Filharmonii Kaliskiej, w tym: realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów,
dyrygowanie orkiestrą symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, a także jej zespołami kameralnymi, dostosowanymi do programu działalności artystycznej,
zarządzanie finansami i mieniem instytucji,
reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
realizowanie zadań statutowych oraz współpraca ze środowiskami lokalnymi w zakresie
kultury,inicjowanie i podejmowanie działań mających na celu pozyskanie funduszy na
działalność Filharmonii Kaliskiej, innych niż dotacje organizatora.
Wymagania wobec kandydatów i sposób ich udokumentowania.
Warunkiem przystąpienia kandydata do Konkursu na stanowisko dyrektora naczelnego
i artystycznego Filharmonii Kaliskiej jest doręczenie oferty - w terminie i na adres
podany w ogłoszeniu - oraz spełnienie następujących kryteriów formalnych:
Wymagania obowiązkowe wobec kandydata:
posiada obywatelstwo polskie lub obywatelstwo kraju należącego do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
wykształcenie na kierunku dyrygentura: wyższe muzyczne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
ma udokumentowane, co najmniej 3–letnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych, wynikające z:
zatrudnienia w instytucji artystycznej i/lub
kierowania fundacją lub stowarzyszeniem, których podstawowym celem jest prowadzenie działalności kulturalnej w dziedzinie muzyki i/lub
prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie muzyki i/lub
kierowania zespołem lub realizacji autorskich projektów w zakresie muzyki na podstawie umów cywilnoprawnych.
posiada znajomość problematyki związanej z działalnością muzyczną instytucji artystycznych,
posiada wiedzę w zakresie przepisów prawnych dotyczących instytucji kultury, zarówno branżowych, jak i finansowych,
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
korzysta z pełni praw publicznych,
posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi,dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego wymagana jest znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 141)
terminowe złożenie kompletu dokumentów.
Wymagania dodatkowe (nieobowiązkowe):
ukończenie kursów bądź studiów podyplomowych z zakresu prowadzenia działalności kulturalnej, bądź organizacji i zarządzania,
znajomość co najmniej jednego języka obcego,
doświadczenie w pozyskiwaniu środków ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych,
znajomość zagadnień z zakresu realizacji zamówień publicznych w kulturze.
Oferty, składane przez osoby przystępujące do konkursu, muszą zawierać:
pisemne zgłoszenie udziału w konkursie wraz z uzasadnieniem decyzji kandydowania na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kaliskiej,
pisemne opracowanie koncepcji organizacyjno–finansowej działalności Instytucji oraz program jej działania na sezon 2021/2022 i cztery następne,
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
kserokopię lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na stanowisku dyrektora,
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie,
kserokopie lub odpisy świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub/oraz
zaświadczenie o zatrudnieniu lub/oraz oświadczenie o prowadzeniu działalności
gospodarczej, w którym zostanie podany NIP lub/oraz kserokopie umów
cywilnoprawnych poświadczających staż pracy na stanowisku kierowniczym,oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi w myśl przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 289),od osób nieposiadających obywatelstwa polskiego, wymagane jest ponadto dołączenie kserokopii dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego.
oświadczenie następującej treści: „Oświadczam, że wszystkie przedłożone przeze mnie kserokopie dokumentów są zgodne z oryginałami”.
List motywacyjny, wszystkie oświadczenia, koncepcja organizacyjno–finansowa działalności Instytucji oraz program działania powinny być podpisane własnoręcznie przez zgłaszającego się do udziału w konkursie.
Do oferty mogą zostać załączone: kopie materiałów bądź wydruki dokumentujące
zrealizowane projekty w zakresie muzyki (np. recenzje, opinie, rekomendacje),
a także kopie dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata wymogów
dodatkowych.
Składanie ofert.
1. Oferty, w zamkniętych kopertach, bądź w innych opakowaniach uniemożliwiających wgląd do zawartości przez osoby nieuprawnione, opatrzonych dopiskiem „KONKURS NA DYREKTORA FK”, należy składać lub przesyłać na adres: Wydział Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza, ul. Kościuszki 1A, 62-800 Kalisz w terminie do 30 kwietnia 2021 (włącznie).
O zachowaniu terminu do złożenia oferty decyduje data jej doręczenia do Urzędu Miasta Kalisza.
Informacje dodatkowe.
1. |
Warunkiem dopuszczenia kandydata do konkursu jest złożenie kompletnej oferty. |
2. |
W przypadku składania kopii dokumentów, Komisja Konkursowa może zwrócić się do kandydata o przedłożenie – do wglądu – oryginałów. |
3. |
Informacje
dot. warunków organizacyjno–finansowych działalności
Filharmonii Kaliskiej można uzyskać w Wydziale Kultury i Sztuki,
Sportu i Turystyki UM w Kaliszu |
4. |
Rozpatrzenie
ofert i wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora nastąpi
najpóźniej |
5. |
Postępowanie
konkursowe będzie przebiegać w trzech etapach. W I etapie
Komisja: dokona oceny złożonych ofert pod względem spełnienia
przez kandydatów wymagań określonych |
6. |
O
dopuszczeniu bądź niedopuszczeniu do kolejnych etapów Konkursu,
kandydaci będą powiadamiani indywidualnie w formie pisemnej.
Kandydaci zakwalifikowani do II, |
7. |
Nieobecność
kandydata na spotkaniu z Komisją będzie równoznaczna z jego
rezygnacją |
Administrator danych osobowych.
Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w toku prowadzonego konkursu jest
Miasto Kalisz
w imieniu którego działa organ wykonawczy -
Prezydent Miasta Kalisza. Szczegółowe informacje na temat
przetwarzania danych osobowych dostępne są w BIP Urzędu Miasta
Kalisza: www.bip.kalisz.pl –
zakładka „Nabór”
Odeszła Pani BOGUSŁAWA WRÓBLEWSKA Zasłużony Członek SPAM
27 lutego 2021 roku, zaopatrzona Sakramentami Świętymi, odeszła do Pana
BOGUSŁAWA WRÓBLEWSKA
MUZYK, PEDAGOG
PODHARCMISTRZ
Życzenia z okazji Dnia Kobiet
Piękniejsza od kwiatów natury
Najczulsza Matka Żona
Dobrocią przenosi góry
Uśmiechem każdego przekona
Już raj był bez niej pusty
A z nią niestraszna pustynia
Na lata chude, tłuste
Radości każdej przyczyna
Piękniejszej połowie naszej muzycznej społeczności Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet od zauroczonej, brzydszej połowy Zarządu Czytaj więcej »
Szanowni Państwo,
Bardzo serdecznie dziękujemy za zainteresowanie i liczną obecność podczas webinaru
„Sztuka czy usługa? Dzieło czy zlecenie?”, zorganizowanym przez Stowarzyszenie Polskich
Artystów Muzyków. Do dzisiaj obejrzało go ponad 1000 osób.
Dziękujemy niezwykle licznym i aktywnym dyskutantom na czacie, w szczególności
dyrektorowi Filharmonii Łódzkiej, panu Tomaszowi Bębnowi za merytoryczne uwagi.
Serdecznie dziękujemy:
Pani Monice Karwaszewskiej za przygotowaną prezentację oraz za to, że zechciała podzielić
się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem, a także odpowiedzieć na pytania internautów;
Pani Małgorzacie Chmurzyńskiej za przygotowanie i prowadzenie webinaru;
Panu Maciejowi Chwale za realizacja streaming'u, nagłośnienie i oświetlenie.
Zapraszamy na kolejne przedsięwzięcia naszego Stowarzyszenia.
Link do webinaru: https://youtu.be/9TaRZyKFh4U
Czytaj więcej »WEBINAR SZTUKA CZY USŁUGA? DZIEŁO CZY ZLECENIE?
Fonie Lublina - Camille Saint-Saëns – in memoriam
im. T. Szeligowskiego w Lublinie
Fonie Lublina 2021 - Z kart muzyki rosyjskiej
Zmarła Teresa Galas wieloletni Członek SPAM
Ze smutkiem zawiadamiamy, że zmarła Teresa Galas, osoba bez reszty oddana krzewieniu kultury muzycznej jako kierownik Działu Upowszechniania Muzyki Filharmonii Krakowskiej w latach 1979-2009 oraz Członek Zarządu Oddziału Krakowskiego SPAM w latach 2003-2019.
Pogrzeb odbędzie się we wtorek 26 stycznia 2021 roku o godz. 13.00 na Cmentarzu Salwatorskim w Krakowie.
Zmarł Członek Zarządu Łódzkiego Oddziału SPAM prof. Janusz Kopczyński
Za swoją działalność artystyczną, naukową oraz pedagogiczną prof. Janusz Kopczyński został uhonorowany Odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2003), Złotą Odznaką Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków (2008), Złotym Medalem za Długoletnią Służbę (2011) oraz Złotym Krzyżem Zasługi (2012).
Był absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Łodzi w klasie profesora Józefa Ciepłuchy (dyplom z wyróżnieniem w 1976 roku), laureatem II nagrody X Ogólnopolskiego Konkursie Młodych Instrumentalistów we Włoszakowicach (1977).
Od stycznia 1975 roku był członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej, w której przez wiele lat pełnił funkcję pierwszego oboisty. Z zespołem tym wielokrotnie występował za granicą i dokonywał nagrań płytowych. Był również członkiem orkiestry kameralnej „Rubinstein Sinfonietta”.
Prowadził działalność solową (m.in. koncerty solowe z Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej i Rubinstein Sinfonietta) i kameralną (trio obojowe, kwintet dęty, trio stroikowe, trio obój, fagot, fortepian; m.in. dwukrotnie występy w Paryżu oraz w Niemczech). Był członkiem Kwintetu Dętego Filharmonii Łódzkiej „Camerata pro Arte” i Tria Stroikowego Filharmonii Łódzkiej. Współpracował z Orkiestrą Ballet Clasique Paris, orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi.
Równolegle rozwijał działalność pedagogiczną. Początkowo w PLM w Łodzi (od 1976 do 1983 roku), gdzie pełnił też funkcję kierownika sekcji instrumentów dętych, a od 1983 roku w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie prowadził klasę oboju.
W latach 1999-2005 pełnił funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalnego tej uczelni.
Od 1 października 2006 do 2018 roku był kierownikiem Katedry Instrumentów Dętych i Perkusyjnych.
W 2014 roku otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych.
Był jurorem konkursów krajowych i międzynarodowych. Pełnił funkcję dyrektora Międzynarodowych Akademickich Konkursów Oboistów i Fagocistów w Łodzi w latach 2008, 2011 i 2014.
O terminie pogrzebu prof. Janusza Kopczyńskiego poinformujemy wkrótce
Koło nr 9 SPAM w Szczecinie zapraszana na koncert Mistrz Walerian
Czytaj więcej »
Z pisma do MKIDN w sprawie umów o dzieło dla artystów wykonawców
W trwającym obecnie sporze o wykonania artystyczne, przedstawiamy fragment pisma ZG SPAM do MKiDN z 2019 roku, w którym opisaliśmy trudną sytuację, w jakiej znaleźli się artyści wykonawcy. Oto bowiem niektórzy kontrolerzy ZUS, mimo że żadne przepisy nie zostały zmienione, zaczęli podważać zawarte umowy o dzieło na wykonanie artystyczne.
„Wyrośliśmy w tradycji naznaczonej myślą filozoficzno-estetyczną Romana Ingardena, w której dzieło muzyczne w postaci partytury („utworu schematycznego”- według Ingardena) stanowi tylko „byt intencjonalny”, gdyż ze względu na niedostateczną precyzję zapisu muzycznego i niemożność definitywnego określenia wszystkich cech, jakości i parametrów utworu, wymaga „dookreślenia”-poprzez artystyczne wykonania. Są one najważniejszą formą egzystencji dzieła muzycznego, w przeciwieństwie bowiem do dzieła malarskiego czy literackiego muzyka nie jest dostępna odbiorcom bezpośrednio, ale potrzebuje pośrednika - artysty – muzyka, który poprzez twórcze zachowania ujednoznacznia wieloznaczność schematu (zapisu) dzieła i konkretyzuje je w postać brzmieniową. Czytanie partytury (dostępne zresztą nielicznym) nie zastąpi obcowania z urzeczywistnionym brzmieniowo dziełem.” Małgorzata Chmurzyńska ZG SPAM
Czytaj więcej »Do przewodniczących SPAM
Szanowni Państwo,
1 stycznia 2021 roku wchodzą w życie zmiany przepisów ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, zgodnie z którymi płatnik składek zobowiązany jest poinformować ZUS o zawarciu każdej umowy o dzieło w ciągu 7 dni od jej zawarcia. ZUS przygotował w tym celu specjalny druk ZUS RUD. W związku z powyższym proszę wszystkie Oddziały podlegające pod rozliczenia w ZG SPAM o przesyłanie mailem umów zaraz po ich podpisaniu.
Pozostałe oddziały rozliczające się samodzielnie muszą dokonywać zgłoszeń do ZUS samodzielnie.
Zmarł Zasłużony Członek SPAM prof. Jan Kaniewski
Życzenia Noworoczne
Drodzy Członkowie Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków,
Początek Nowego Roku to tradycyjnie czas kiedy składamy sobie najlepsze życzenia, kiedy życzymy sobie zdrowia i sukcesów, kiedy wzajemnie przekazujemy i czerpiemy od siebie nadzieję i pozytywną energię. Tym bardziej też tej nadziei i energii do działania potrzebujemy u początku roku 2021, kiedy obciążeni ciężkim doświadczeniem destrukcji naszej zawodowej przestrzeni przez pandemię, słyszymy wciąż niepokojące komunikaty o groźbie kolejnej fali zakażeń i kolejnych być może ograniczeniach w działalności zawodowej.
Konstatacja, iż u progu Nowego Roku jesteśmy zmęczeni pandemią, jest oczywista. Tęsknimy za normalnością, tęsknimy za publicznością, tęsknimy za czasem, gdy to muzyka zajmowała głównie nasze umysły. Tęsknimy za czasem, gdy nasza zawodowa aktywność bez reszty kształtowana była naszą wrażliwością, poszukującą i smakującą piękno muzyki. Trudno dziś określić kiedy wrócimy do normalności. Teraz jeszcze trudniej niż pół roku temu. Przecież pozostaje nadzieja, że muzyka jest czymś niezbędnym dla egzystencji, jest darem z którego wrażliwy meloman nigdy nie zrezygnuje, że czeka na nasze inicjatywy i pomysły jak z nim się spotkać nie tylko wirtualnie ale i w rzeczywistej przestrzeni. W przestrzeni nie dającej zastąpić się nawet najbardziej technologicznie wyrafinowanym przekazem elektronicznym. W realnej przestrzeni kiedy to następuje ten cudowny moment kreacji artystycznej w jej niepowtarzalnym jednostkowym wymiarze, kreacji zespolonej nierozerwalnie z jego - Słuchacza/Widza – wrażliwością.
Zatem, w tym Nowym Roku 2021 życzę nam wszystkim, Artystom-Muzykom, byśmy nie tracąc nadziei, odbudowali/odnaleźli przestrzeń wspólnego uprawiania żywej muzyki, odnaleźli swoich słuchaczy, zachowali sens egzystencji wypełnionej pięknem dźwięków, sens poszukiwania tego piękna poprzez codzienne żmudne ćwiczenie, sens napełniania świata harmonią w miejsce hałasu, kunsztowną dynamiką w miejsce monotonnego potoku złych wiadomości, cudowną fakturą tkaniny muzycznej w miejsce monotonnego echa zamkniętych ścian.
Pozostając w tej nadziei, życzę w imieniu własnym i w imieniu Zarządu Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków – do siego Roku i – jakżeby inaczej – zdrowia!
Ryszard Cieśla
Prezes Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków
Czytaj więcej »