Promocja Polskich Muzyków

19.06.2024

dr Maja [Maya] Baczyńska – muzyk i performerka, scenarzystka i reżyserka, pedagog specjalny i arteterapeutka, poetka, librecistka, autorka opowiadań dla dzieci i publicystka. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, doktor sztuk muzycznych (dyscyplina artystyczna: kompozycja i teoria muzyki; dysertacja doktorska na temat filmów muzycznych), magister sztuki (specjalność: gra na organach). Ukończyła także seminarium krytyki muzycznej oraz Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne. Absolwentka Laboratorium Reportażu Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Nauk o Zdrowiu (pedagogika specjalna), Akademii Filmu i Telewizji (scenariopisarstwo, reżyseria) oraz Wajda School. Ukończyła specjalistyczne szkolenia z arteterapii, muzykoterapii (obecnie także w trakcie realizacji trzyletniego kursu z Muzykoterapii Klinicznej i Psychodramy u dr Elżbiety Galińskiej), choreoterapii, filmoterapii, bajkoterapii i teatroterapii, jak również IV-stopniowy kurs terapeutyzacji wibracjami mis himalajskich. Laureatka nagród muzycznych, poetyckich (m.in. I nagroda Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim „O Złotą Pszczołę” na tomik poetycki, I nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Śląski Shakespeare”), filmowych i teatralnych. Autorka libretta do Pasji na solistów, chór i orkiestrę Rafała Kłoczko, a także filmów (m.in. Miła, padnij!, Kilka pytań o słyszenie świata, Prawykonanie x 3, Warsaw Music: Suita warszawska II, Rotmistrz Pilecki – przywrócenie pamięci cz. I) spektakli autorskich (m.in. Dziwnotwór, Motyl i wilk, Matka skodyfikowana) oraz tomików poetyckich: Pióra dzikich, Matka skodyfikowana, Ojcowizna i książki dla dzieci Jezioro Sekretów i inne opowiadania.

Stypendystka m.in. Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Związku Artystów Wykonawców STOART, Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, programu "Młodzi naukowcy" (kwerenda naukowa w Polish Music Center przy USC w Los Angeles). Współpracowała m.in. z Joanną Freszel, Adrianem Robakiem, Andrzejem Borzymem jr, Tomaszem Jakubem Opałką, Bartoszem Kowalskim, Piotrem Tabakiernikiem, Pawłem Przezwańskim, Georgiosem Kissasem, Marzeną Majcher, Andrzejem Wojciechowskim, Anną Jędrzejewską i Samborem Dudzińskim, Louisem Siciliano "Aluei", Tadeuszem Sudnikiem, Andrzejem Rejmanem, Edwardem Sielickim, Katarzyną Karpowicz, Przemysławem Łozowskim, Zuzą Gaińską, Ewą Dymek, Anną Juniewicz, Krzysztofem Jerzakiem, Grażyną Chmielewską, Joanną Sarnecką, śp. Iwoną Jędruch i śp. Bogdanem Halickim, kwartetem Baczyńska/Daniłowicz/Libner/Zientara, Kuonotorkkują i Signal To Noise Ratio, Galerią Autorską i Teatrem "Well Art" Bogny Lewtak-Baczyńskiej oraz Teatrem Akt. 

Od 20212 roku członkini Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, Stowarzyszenia Filmowców Polskich (członkini zarządu Koła Reżyserów, członkini Koła Scenarzystów, Koła Młodych i Sekcji Dokumentalistów), Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, Związku Artystów Wykonawców STOART, Stowarzyszenia Autorów i Producentów Audiowizualnych ZAPA, Związku Producentów Audio-Video ZPAV, Towarzystwa im. Mariana Sawy. Założycielka grupy MUDO Music Documentaries, inicjatorka kampanii społecznej "My Music Story" oraz spotkań networkingowych "Muzyka w filmie w SFP". W latach 2013–2023 autorka tekstów, redaktorka działu filmowego i zastępca redaktor naczelnej w magazynie "Presto. Muzyka Film Szuka"/Presto portal, obecnie współpracuje z "Magazynem Filmowym SFP" oraz z dwutygodnikiem kulturalnym "ArtPapier". W przeszłości związana także z Radiem Kampus. 

Gra koncerty muzyki intuitywnej na styku eksperymentu i tradycji oraz muzyki relaksacyjnej. Tworzy muzykę do spektakli butoh. Występowała wraz z Warsaw Gamelan Group na Festiwalu Sonus ex Machina w Poznaniu, w Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka w Warszawie oraz w Filharmonii Narodowej. Uczestniczka projektów performatywnych w ramach festiwalu "Instalakcje" w Nowym Teatrze oraz "Skupu dźwięków używanych" w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Od 2023 roku współpracuje (gra na skrzypcach) z zespołem punkowym Ciary. Od ponad 17 lat prowadzi zajęcia muzyczne i arteterapeutyczne oraz warsztaty (m.in. improwizacji na bazie pieśni tradycyjnej czy medytacji z dźwiękiem misy). Pasjonatka sztuki współczesnej, performance'u, podróży, muzyki etno, muzyki filmowej, muzyki ambientowej, działań na styku natury i kultury, sztuki jako wsparcia w terapii. Autorka solowych projektów muzycznych: tryptyku – Strange Songs, Tribal Songs (w 2022 wydany jako album CD live, w przygotowaniu wersja studyjna do streamingu finansowana ze środków ZAW STOART, największej polskiej organizacji zbiorowego zarządzania prawami do artystycznych wykonań utworów muzycznych i słowno-muzycznych), City Songs oraz Haiku Music i Flower Songs. 

Najbliższy solowy koncert "Tribal Songs" już 22 czerwca 2024 r. we współpracy z Fundacją czAR(T) Krzywogońca w malowniczych Borach Tucholskich, dzień później koncert relaksacyjny. 

W planach płyta "Tribal Songs" (studyjnie), koncert z poezją śpiewaną, nowe projekty muzyczno-filmowe oraz teatralno-filmowe, książka dla dzieci i książka poetycka.  









Benefity członkowskie

DYSKOGRAFIA IGNACEGO
JANA PADEREWSKIEGO

Dopuszczalny poziom dźwięku
w mieszkaniu - rozwiązania prawne, przykładowe sprawy

Orfeusz dla Piotra Sałajczyka

Leksykony SPA-M