I Dni Muzyki Ludomira Michała Rogowskiego

30.09.2019

I Dni Muzyki Ludomira Michała Rogowskiego

Koncert Inauguracyjny Ludomir Michał Rogowski in memoriam w 65 rocznicę śmierci.

7.10.2019 Trybunał Koronny w Lublinie

godz.18.00

 

Program koncertu


Dorota Całek sopran

Urszula Świerczyńska fortepian

 

Trois poèmes de Yuan Tseu Ts`ai (Villafranca 1926)

3 pieśni do sł. Stanisława Długosza

Andele svety sł. Ludomir M. Rogowski (?) (Dubrownik 1930)

Kołysanka, sł. Ludomir M. Rogowski (Villafranca 1920)

Cantilenka, sł. Zygmunt Kleszczyński

 

Urszula Świerczyńska fortepian 

Przedpremierowe wykonanie 

Ludomir Michał Rogowski Piano Works DUX 2019 premiere recording

prezentacja rękopisów utworów fortepianowych, geneza utworów

Oberek C – dur „Charakterystyczny”

Oberek „Z motywów ludowych”

Preludium d-moll

Sonatina A-dur „Zwycięska”1904

Six Preludes (Paryż 1916)

Propos serieux et plaisants (Bruksela 1921)

Tańce cygańskie

 

Aleksandra Masłowska skrzypce 

Urszula Świerczyńska fortepian 

Dorota Całek sopran

Jaśmin nr 2

Ruże nr 3 z cyklu: Cvijeće, sł. Nadieżda V. Savatijević (Dubrownik 1950)

 

Urszula Świerczyńska fortepian 

Dorota Turkiewicz - Hanaj fortepian 

Taniec wschodni g-moll

Aleksandra Masłowska skrzypce 

Urszula Świerczyńska fortepian 

Dorota Całek sopran 

 

Serenada na głos, skrzypce i fortepian sł. Natalie Clifford-Barney (Paryż 1917)


Artyści 


Aleksandra Masłowska skrzypaczka i pedagog. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec oraz staż artystyczny na Uniwersytecie Fryderyka Chopina w Warszawie. Kontynuowała naukę na 2-letnich studiach podyplomowych w Zurcher Hochschule der Kunste w Szwajcarii w klasie skrzypiec.

Wielokrotnie uczestniczyła w Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich pracując pod kierunkiem takich artystów jak m. in. : Bartosz Bryła (Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie w Zell an der Pram - Austria), Grigori Zhislin (Międzynarodowe Kursy Muzyczne w Kudowie - Zdroju), Marina Jaszwili, Robert Szreder, Ariane Mathaus, Walentyna Jakubowska, Marek Szwarc (Międzynarodowe Kursy Muzyczne im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie), Krzysztof Jakowicz (Kursy mistrzowskie w Warszawie), Sławomir Tomasik (Stowarzyszenie Fundusz Promocji Talentów).

Współpracowała m. in. z Filharmonią Sudecką, Suwalską Orkiestrą Kameralną, Kammerorchester Hannover, The Tivoli Symphony Orchestra Copenhagen, Jönköping Sinfonietta, National Theater Mannheim, z Barock Orchestra Berlin. W trakcie studiów w Szwajcarii pracowała w założonej przez Rudolfa Koelmana, ostatniego ucznia Jaschy Heifetza orkiestrze kameralnej ZHdK Strings składającej się z najlepszych studentów Zurcher Hochschule der Kunste.

Aleksandra Masłowska prowadzi ożywioną działalność koncertową, jako kameralistka, solistka i koncertmistrz. Regularnie uczestniczyła w międzynarodowych tournee (Norwegia, Francja, Niemcy, Włochy, Austria, Szwajcaria). Występuje w zespołach kameralnych : w duetach skrzypcowych oraz skrzypce - fortepian.
Pracowała z takimi artystami jak m. in.: Rudolf Koelman, Kurt Masur, Tadeusz Strugała, Marek Pijarowski, Stefan Bevier, Jan Ślęk, Vadim Brodski, Krzysztof Jakowicz, Rudolf Koelman, Nathan Muus, Leszek Możdżer, Joshua Redman, Stanisław Sojka, Lars Danielsson, Vijay Iyer, Martin&Woods. Wielokrotnie brała udział w wielu międzynarodowych festiwalach, m. in. Wratislavia Cantans, Jazz nad Odrą, Festiwal Muzyki Wiedeńskiej, Warsaw Summer Jazz Days.


Urszula Świerczyńska  pianistka urodziła się w Lublinie. Ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną st. Podstawowego i Licealnego im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ukończyła studia magisterskie na dwóch wydziałach : Grę na instrumencie – Fortepian, pod kierunkiem prof. Joanny Domańskiej na wydziale II Wokalno - Instrumentalnym, kształcąc się wówczas z zakresu kameralistyki w klasie prof. Urszuli Stańczyk. Pianistka ukończyła także studia magisterskie na wydziale I Kompozycji ,Teorii i Edukacji Muzycznej W zakresie dyrygentury kształciła się w klasie prof. Piotra Warzechy, propedueutykę kompozycji i kontrapunkt studiowała pod kierunkiem prof. Józefa Świdra. Twórczości muzycznej Ludomira Michała Rogowskiego dedykowała swoje dwie prace magisterskie na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach: Ukończyła równolegle Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu - studia licencjackie na wydziale II Instrumentalnym pod kierunkiem prof. Zdzisławy Rychlewskiej. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich m.in. prof. Andrzeja Pikula, prof. Józefa Stompla, prof. Kevina Kennera, prof. Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, prof. Beaty Bilińskiej, prof. Michała Szczepańskiego, prof. Piotra Klajna. Przez trzy lata podczas studiów kształciła się również jako organistka pod kierunkiem prof. Moniki Dąbrowskiej - Beuzelin oraz prof. Władysława Szymańskiego. Członek Towarzystwa im. Mariana Sawy oraz Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. Pianistka posiada w dorobku prestiżowe koncerty w kraju i za granicą na festiwalach o zasięgu międzynarodowym(Niemcy, Czechy, Francja, Szwajcaria). Pasjonuje się odkrywaniem zapomnianej muzyki polskiej przede wszystkim Ludomira Michała Rogowskiego i Aleksandra Zarzyckiego. Artystka posiada w swym dorobku nagrania radiowe oraz telewizyjne, liczne prawykonania muzyki polskiej, publikację dotyczącą analizy etiud fortepianowych Fryderyka Chopina i Mariana Sawy (wyd. Chopin University Press). Pianistka występowała podczas międzynarodowych konferencji naukowych: koncert w auli Uniwersytetu Śląskiego projekt „ Wpływ kultury artystycznej XIX i XX wieku na kształtowanie się postaw obywatelskich w Polsce ”, podczas XVIII Lubelskiego Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego zorganizowanym przez Filharmonię Lubelską, wzięła udział w festiwalach Caper Lublinensis i Europa Mała Ojczyzna Braci Wieniawskich w Lublinie, wystąpiła jako solistka i kameralistka z okazji przekazania Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego spuścizny kompozytorskiej prof. Mariana Sawy oraz podczas Konferencji Naukowo – Artystycznej Pulchritudo multiplex est wokół twórczości Mariana Sawy, prawykonania utworów prof. Mariana Sawy w sali koncertowej UMFC. Pianistka prezentowała utwory Ludomira Michałą Rogowskiego podczas koncertów :

• 2002 Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu
• 2004 Trybunał Koronny w Lublinie- Galeria na Prowincji
• 2005 Konsulat Generalny w Kolonii
• 2005 Sałustowicz Galerie w Bielefeld
• 2005 Fundacja Willa Polonia Ludomir Michał Rogowski In Memoriam
• 2008 Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
• 2010 Pałac Małachowskich w Nałęczowie
• 2013 Trybunał Koronny w Lublinie
• 2014 XVIII Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego, Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, UMCS
• 2015 Koncert w 100 rocznicę urodzin Zygmunta Jana Rumla w Bibliotece im. Zygmunta Jana Rumla w Warszawie
• 2016 Pałac Mieroszewskich- Towarzystwo Przyjaciół Będzina
• 2017 cykl koncertów Odkrywamy Zapomniane pod patronatem Prezydenta Miasta Lublin dr Krzysztofa Żuka w DDK Węglin
• 2017 Pałac książąt Radziwiłłów w Nieborowie
• 2018 Ludomir Michał Rogowski In Memoriam sala widowiskowa Domu Kultury LSM
• 2019 siedziba Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie

 2019 Koncert w 200 rocznicę urodzin Stanisława Moniuszki i 65 rocznicę śmierci Ludomira Michała Rogowskiego w Domu Kultury LSM
• 2019 Nowy Świat Muzyki w Warszawie
• 2019 Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego

Dorota Całek – śpiewaczka (sopran) i pedagog. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego AMFC w Warszawie. Doktor habilitowany sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka. Wieloletnia solistka Warszawskiej Opery Kameralnej. występowała w. Współpracowała z Teatrem Roma w Warszawie i Operą Bałtycką w Gdańsku. Występowała m.in. w Studio S1 w Warszawie i Filharmonii Narodowej oraz w filharmoniach: Krakowskiej, Lubelskiej i Kaliskiej, a także na Litwie, Białorusi, Ukrainie, w Rosji, w Libanie i w Turcji. Pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu (UAM w Poznaniu), prowadząc zajęcia z emisji głosu, oraz na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie uczy emisji głosu na specjalizacji nauczycielskiej.

Dorota Turkiewicz pianistka ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu ukończyła również Katolicki Uniwersytet Lubelski zdobywając tytuł magistra filologii romańskiej. Uczestniczyła w wielu kursach pianistycznych m.in. w Warsztatach muzyki kameralnej oraz języka angielskiego (Bridges For Education) w Puławach, kursach pianistycznych pod kierunkiem prof. A. Pikula w Dąbrowicy, pod kierunkiem prof. M. Sikorskiej-Wojtachy w Tarnowie i Gdańsku oraz w wielu innych. Ukończyła także prestiżowy Mistrzowski Kurs Pianistyczny pod kierunkiem Kevina Kennera. Dorota Turkiewicz ma na swoim koncie wiele sukcesów artystycznych. Jednym z nich jest zdobycie I miejsca w V Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Antoninie. Od 2006 roku prowadzi działalność pedagogiczną. Jej dorobek płytowy odzwierciedla szeroki wachlarz stylistyczny w jakim potrafi się poruszać:

-Płyta ''Acute Mind'' z progrockowym zespołem Acute Mind
-Płyta ''Broken Romance'' z popowym zespołem Gafyn Davies 
-Płyta ''Sarita'' z rockowym radomskim zespołem Carrion
-Płyta ''Konfiguracje'' z popowo-elektronicznym warszawskim zespołem Zdalnie Sterowani 
-Płyta ''From The Basement'' z alternatywnym polsko-brytyjskim zespołem The Underground Man.

Dorota Turkiewicz współpracuje z różnymi zespołami jako kompozytor, aranżer i muzyk sesyjny. Czerpie z wpływów muzyki klasycznej i szeroko pojętej muzyki popularnej. Ma na swoim koncie około 200 zagranych koncertów w Polsce, Europie oraz w Stanach Zjednoczonych.