KONCERT KAMERALNY
KONCERT KAMERALNY ORGANIZOWANY WE WSPÓŁPRACY Z ŁÓDZKIM ODDZIAŁEM SPAM
28 LISTOPADA 2017, 19.00
Filharmonia stara się dostarczać melomanom muzycznych emocji i zróżnicowanych wrażeń estetycznych nie tylko za sprawą wielkich utworów symfonicznych, przeznaczonych na orkiestrę. Proponujemy także koncerty kameralne, podczas których partie poszczególnych instrumentów są realizowane przez jednego wykonawcę, a na estradzie pojawiają się składy złożone z kilku osób. Kolejne spotkanie z tego cyklu, organizowane we współpracy z łódzkim oddziałem Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, zdominują dźwięki trzech instrumentów: skrzypiec, fortepianu i organów. W programie wieczoru znalazły się różnorodne kompozycje, które powstawały na przestrzeni kilkuset lat, w różnych regionach Europy, utrzymane w odmiennej estetyce. Usłyszymy sonaty kościelne na dwoje skrzypiec i basso continuo Wolfganga Amadeusza Mozarta, sonaty na skrzypce i fortepian Sergiusza Prokofiewa, sonatę Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego z udziałem organów, Introdukcję i Rondo capriccioso Camille’a Saint-Saënsa. Zabrzmi także Nokturn i Tarantella Karola Szymanowskiego – kompozytor połączył utwory w parę, wzorując się na gatunku typowym dla XIX-wiecznej muzyki skrzypcowej, w którym miniatura nastrojowa poprzedzała brawurową.
Program:
Wolfgang A. Mozart – Sonaty kościelne na dwoje skrzypiec i basso continuo: Es-dur KV 67 – Andantino, D-dur KV 144 – Allegro, F-dur KV 224 – Allegro con spirito, A-dur KV 225 – Allegro
Sergiusz Prokofiew – I Sonata na skrzypce i fortepian, f-moll op. 80
Sergiusz Prokofiew – II Sonata skrzypce i fortepian, D-dur op. 94a
Stanisław Sylwester Szarzyński – Sonata D-dur (basso continuo – Kazimierz Sikorski)
Camille Saint Saëns – Introdukcja i Rondo capriccioso op. 28
Karol Szymanowski – Nokturn i Tarantela op. 28
Wykonawcy:
Dominika Przech – skrzypce, Kamil Zawadzki – skrzypce, Elżbieta Różycka – fortepian, Wojciech Kubica – fortepian, Mirosław Pietkiewicz – organy